Nowy Numer 16/2024 Archiwum

Będzie remont Orląt Lwowskich

Wojewoda podkarpacki Ewa Leniart oraz prezydent Tarnobrzega podpisali umowę na promesę na przebudowę jednej z głównych ulic miasta.

Urząd Miasta zabiegał o dotację na remont ulicy Orląt Lwowskich, jednej z najruchliwszych tras wylotowych z miasta, prowadzącej do Nowej Dęby, której stan od dawna wymagał remontu. Udało się wreszcie teraz.

- Cieszę się bardzo z państwa obecności, zwłaszcza, że przywozicie dobrą nowinę - zwrócił się do Ewy Leniart oraz wiceministra infrastruktury Rafała Webera prezydent Tarnobrzega. - Miasto od wielu lat boryka się z problemami drogowymi i nie tylko nimi. Dzięki wsparciu rządowemu oraz władz województwa podkarpackiego w ciągu ostatniego półtora roku udało się nam przeprowadzić siedem inwestycji drogowych, a po zawarciu dzisiejszej umowy podejmiemy ósmą. Jesteśmy w miejscu, z którego doskonale widać z jednej strony remontowaną ulicę Mickiewicza, z drugiej zaś oczekującą nań ulicę Orląt Lwowskich. Nieco dalej przebudowywane są obecnie dwie drogi nad Jeziorem Tarnobrzeskim, w Machowie zaś Stefowa i Zakładowa, ponadto mamy wsparcie na remont skrzyżowania Wyszyńskiego, Zwierzynieckiej, Sikorskiego i na modernizację tej ostatniej. Dzięki otrzymywanym pieniądzom i prowadzonym z nich remontom Tarnobrzeg otwiera się na przyszłość, na biznes i turystykę - zaznaczył Dariusz Bożek.

Wojewoda Ewa Leniart zauważyła, że wprawdzie inwestycja pod względem kilometrażu nie jest wielka, ale ważna dla miasta. - Jest to także przedsięwzięcie kosztowne dla samorządu, gdyż cała wartość opiewa na ponad 7 mln złotych. Dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych to przeszło 3,5 mln złotych. Cieszę się, że będzie możliwe zrealizowanie tej inwestycji, jak zaznaczył pan prezydent, tak potrzebnej dla miasta i wszystkich korzystających z naszych dróg - stwierdziła Ewa Leniart.

Podkreśliła także, że Fundusz Dróg Samorządowych stanowi dobry instrument wsparcia dla gmin i powiatów w realizacji inwestycji drogowych, pozwala bowiem nie tylko na bieżącą pomoc w prowadzeniu remontów, budowy w danym roku, ale także na planowanie wieloletnich przedsięwzięć. Zauważyła także, że samorządowcy z województwa podkarpackiego chętnie sięgają po możliwości oferowane przez fundusz. W chwili obecnej na Podkarpaciu prowadzone są 103 zadania gminne z dofinansowaniem na poziomie 90 mln złotych, 43 inwestycje powiatowe z kwotą dotacji wynosząca 84 mln złotych.

- Zachęcam pana prezydenta do składania kolejnych wniosków w nowym naborze, który zostanie ogłoszony w Urzędzie Wojewódzkim już dzisiaj - dodała E. Leniart.

Będzie remont Orląt Lwowskich   Urząd Miasta niezwłocznie rozpisze przetarg na remont ulicy Orląt Lwowskich. Marta Woynarowska /Foto Gość

Obecny na oficjalnym podpisaniu umowy na promesę wiceminister Rafał Weber przypomniał okoliczności powołania Funduszu Dróg Samorządowych.

- Jest to wielkie narzędzie wspierające gminy i powiaty w modernizacji dróg. W pierwszym roku jego funkcjonowania, czyli 2019, przeznaczonych zostało na ten cel 6 mld złotych. W tym jest to kwota 3,2 mld złotych. Wszystko po to, by zmieniać oblicze dróg samorządowych. Również w przyszłym roku suma ta będzie wynosić 3,2 mld złotych, naturalnie w skali całego kraju - podkreślał Rafał Weber.

Wiceminister zaznaczył także, że program rozpisany jest na 10 lat, czyli do roku 2028, w czasie których do samorządów na inwestycje drogowe trafi w sumie 36 mld złotych.

- Drogi gminne są drogami naszego codziennego życia. Nie co dzień jest nam dane korzystanie z dróg szybkiego ruchu, jak np. autostrady. Natomiast prawie codziennie poruszamy się ulicami miejscowości, powiatów. Dlatego zależy nam, aby podnosić ich jakość - dodał wiceminister.

Remont ulicy Orląt Lwowskich obejmie normalizację szerokości jezdni do 6 metrów, wzmocnienie istniejącej konstrukcji, przebudowę oraz budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, odwodnienie i odprowadzenie wód do projektowanego i istniejącego kolektora kanalizacji deszczowej oraz istniejących rowów otwartych, wykonanie zjazdów (obustronnie) z kostki na posesje przyległe do drogi, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi, budowę i przebudowę zatok autobusowych i peronów przystankowych.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy