Powrót do strony
  • nasze media
  • Kontakt
SUBSKRYBUJ zaloguj się
PROFIL UŻYTKOWNIKA
Wygląda na to, że nie jesteś jeszcze zalogowany.
zaloguj się
lub
zarejestruj się
Wiara.pl - Serwis

Sandomierski

  • Nowy numer
  • AKTUALNOŚCI
  • GALERIE
  • ARCHIWUM
  • KONTAKT Z ODDZIAŁEM
  • Patronaty
  • Nasze media
    • RADIO eM
    • WIARA.PL
    • MAŁY GOŚĆ
    • PARAFIE
  • Diecezje
    • Bielsko-Żywiecka
    • Elbląska
    • Gdańska
    • Gliwicka
    • Katowicka
    • Koszalińsko-Kołobrzeska
    • Krakowska
    • Legnicka
    • Lubelska
    • Łowicka
    • Opolska
    • Płocka
    • Radomska
    • Sandomierska
    • Świdnicka
    • Tarnowska
    • Warmińska
    • Warszawska
    • Wrocławska
    • Zielonogórsko-Gorzowska
  • O diecezji
    • KURIA
    • BISKUPI
    • HISTORIA DIECEZJI

Najnowsze Wydania

  • GN 50/2025
    GN 50/2025 Dokument:(9523960,Przysypane perły, zapomniane diamenty)
  • Historia Kościoła (13) 01/2026
    Historia Kościoła (13) 01/2026 Dokument:(9518411,W listach (do) Jana Pawła II najważniejsze jest to…że w ogóle zostały napisane)
  • GN 49/2025
    GN 49/2025 Dokument:(9515780,Szlachetne ryby i morskie potwory)
  • Gość Extra 4/2025 (14)
    Gość Extra 4/2025 (14) Dokument:(9516809,Biblijna szkoła codzienności. Edytorial nowego wydania „Gościa Extra”)
  • GN 48/2025
    GN 48/2025 Dokument:(9507866,Metoda na życie)
sandomierz.gosc.pl → Wiadomości z diecezji sandomierskiej → Turystyka? Tylko w jakim kierunku?

Turystyka? Tylko w jakim kierunku? przejdź do galerii

W sandomierskim Ratuszu odbyło się spotkanie na temat atrakcyjności turystycznej miasta i oferty na nadchodzący sezon.

 
Spotkanie branży turystycznej w Sandomierzu. Ks. Tomasz Lis /Foto Gość

Spotkanie to odpowiedź na wyniki raportu o ruchu turystycznym w 2019 roku, z którego wynika, że wiele atrakcji Sandomierza już nie jest chętnie zwiedzanych przez odwiedzających miasto. Władze miasta postanowiły szukać rozwiązań na nadchodzący sezon turystyczny i opracować szersze plany rozwoju i promocji turystycznej.

Na spotkaniu zebrali się władze miasta, przedstawiciele organizacji kulturalnych i turystycznych, przewodnicy sandomierscy oraz przedstawiciele branży turystycznej.

- Poprzednia strategia promocji miasta Sandomierza skończyła się w 2015 r. Tamta strategia promocji była tworzona jako stricte dokument pod projekt unijny. Chciałbym abyśmy wspólnie stworzyli taki dokument, taką strategię promocji, aby uczynić z Sandomierza markę samą w sobie. Prowadzę również rozmowy z ekspertami, którzy zajmują się tym na co dzień. Będą oni także konsultowali swoje plany z państwem. Sandomierz stoi turystyką i będzie turystyką stał. To jest kierunek, w którym to miasto powinno się rozwijać - podkreślił Marcin Marzec, burmistrz Sandomierza, otwierając spotkanie.

Następnie Wojciech Dumin, dyrektor Sandomierskiego Centrum Kultury zaprezentował dane statystyczne związane z turystyką z ostatnich lat. Przedstawił także opinie, sugestie i uwagi zbierane przez Centrum Informacji Turystycznej na temat zaplecza turystycznego, oferty i obsługi, które wyrazili odwiedzający miasto turyści.

Turyści w swoich opiniach odnośnie bazy noclegowej i gastronomicznej podkreślali, że ceny są często wygórowane w stosunku do jakości. Odwiedzający miasto napotykali także trudności w zwiedzaniu miasta i zabytków, podkreślali że brakuje audiobooków (również w językach obcych), brak przewodników w formie aplikacji na telefon, brak kompleksowej oferty dla najmłodszych turystów. Wiele osób podkreślało, że jest nadmierna ilość meleksów, które uniemożliwiają swobodne i bezpieczne poruszanie się po Rynku starego miasta oraz zbyt duża ilość kramów z produktami nie odpowiadającymi charakterowi odwiedzanego miejsca (z tzw. „chińszczyzną”). Jednym z elementów, które turyści uważali za dużym mankament to „ruchomy” cennik w czasie wzmożonego ruchu turystycznego.

Zaprezentowano także kilka pomysłów na turystyczny Sandomierz: stworzenie miejsca przyjaznego najmłodszym turystom, powiększenie bazy parkingowej, pakietowa sprzedaż usług i atrakcji, zwiększenie oferty kulturalnej i rozrywkowej, itd.

Katarzyna Batko z Lokalnej Organizacji Turystycznej przedstawił dotychczasowe działania na rzecz promocji miasta i regionu oraz propozycje produktów turystycznych na nadchodzący sezon. Jedną z nich ma być oferta skierowana do dzieci i młodzieży „Śladami Henryka sandomierskiego i skarbów Templariuszy” oraz wznowienia promocji krzemienia pasiastego, kamienia optymizmu.

Katarzyna Knap-Sawicka z Urzędu Miasta w Sandomierzu poinformowała, że miasto w swoich działaniach marketingowych i promocyjnych wraca do dawnego logotypu w formie słynnej „Eski z koroną”.

Następnie podjęto dyskusję na temat kierunków rozwoju promocyjnego i turystycznego miasta.

Opublikowane jakiś czas temu dane pokazują, że część atrakcji turystycznych Sandomierza w ubiegłym roku straciła na zainteresowaniu ze strony odwiedzających Królewskie Miasto. Podziemną Trasę Turystyczną w 2019 roku odwiedziło 164 407 osób. Tymczasem w 2018 - aż 207 765.

Bramę Opatowską w 2019 roku odwiedziło 160 297 osób. Tu odnotowano wzrost, bo w poprzednim roku w 2018 odwiedzających było 148 666 osób. Ale w 2017 roku turystów było 166 094, a w 2016 roku aż 175 407.

« ‹ 1 › »
Co z turystyką w Sandomierzu?

Foto Gość DODANE 19.02.2020

Co z turystyką w Sandomierzu?

​Spotkanie w Ratuszu.  
oceń artykuł Pobieranie..

ks. Tomasz Lis ks. Tomasz Lis

|

GOSC.PL

publikacja 19.02.2020 14:21

0 FB Twitter
drukuj wyślij zachowaj
TAGI:
  • SANDOMIERZ
  • TURYSTYKA

Polecane w subskrypcji

  • Największe odkrycie archeologiczne XX wieku? Nie odkrycie grobowca Tutenchamona, a znalezienie kości św. Piotra
    • Temat Gościa
    • Marcin Jakimowicz
    Największe odkrycie archeologiczne XX wieku? Nie odkrycie grobowca Tutenchamona, a znalezienie kości św. Piotra
  • Belgia nie odda rosyjskich miliardów
    • Świat
    • Maciej Legutko
    Belgia nie odda rosyjskich miliardów
  • Adwent ze św. Augustynem: Kochaj, a nie zechcesz byle czego
    • Duchowość
    • Franciszek Kucharczak
    Adwent ze św. Augustynem: Kochaj, a nie zechcesz byle czego
  • Gdy świeccy biorą odpowiedzialność. Jak małżeństwo Jamrozych odmieniło służbę liturgiczną w Mysłowicach
    • Kościół
    • Katarzyna Widera-Podsiadło
    Gdy świeccy biorą odpowiedzialność. Jak małżeństwo Jamrozych odmieniło służbę liturgiczną w Mysłowicach

E-sklep

  • Nowości
  • Książki
  • Pozostałe
  • Historia Kościoła nr 01/2026 (13)
    Historia Kościoła nr 01/2026 (13)
  • Gość Extra nr 04/2025
    Gość Extra nr 04/2025 Biblia. Nowy Testament.
  • Mały Gość Niedzielny nr 12/2025
    Mały Gość Niedzielny nr 12/2025
  • Kościół ostatnich ławek
    Kościół ostatnich ławek
  • Radykalni
    Radykalni
  • Cztery Ewangelie. Rekolekcje
    Cztery Ewangelie. Rekolekcje
  • Arka (gra planszowa)
    Arka (gra planszowa)
  • Terminarz 2026 – Instytut Gość Media (A5, twarda oprawa)
    Terminarz 2026 – Instytut Gość Media (A5, twarda oprawa)
  • Kubek ceramiczny – Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
    Kubek ceramiczny – Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
  • IGM
  • Gość Niedzielny
  • Mały Gość
  • Historia Kościoła
  • Gość Extra
  • Wiara
  • KSJ
  • Foto Gość
  • Fundacja Gość Niedzieleny
  • O nas
    • O wydawcy
    • Zespół redakcyjny
    • Sklep
    • Biuro reklamy
    • Prenumerata
    • Fundacja Gościa Niedzielnego
  • DOKUMENTY
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    •  
  • KONTAKT
    • Napisz do nas
    • Znajdź nas
      • Newsletter
        • Zapisz się już dziś!
  • ZNAJDŹ NAS
WERSJA MOBILNA

Copyright © Instytut Gość Media.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgłoś błąd

 
X
X
X