Tarnobrzeg. Pomogą w "Dobrym starcie"

Marta Woynarowska Marta Woynarowska

publikacja 19.07.2021 15:21

We wtorek 20 lipca pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą pomagać w obsłudze programu "Dobry start".

Tarnobrzeg. Pomogą w "Dobrym starcie" Plakat promujący program. ZUS

Program nazywany popularnie "300+" od 1 lipca obsługiwany jest przez ZUS, a wnioski można składać tylko i wyłącznie elektronicznie, korzystając z kanałów na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (ta sama Platforma, na której aktywuje się i obsługuje Bon Turystyczny - zakładka "DOBRY START"), przez bankowość elektroniczną lub za pośrednictwem na portalu empatia.mpops.gov.pl.

- Wypłata świadczeń będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe. Zależy nam na dotarciu z informacją do wszystkich beneficjentów świadczenia 300+, a zwłaszcza do tych, którzy do tej pory wnioski składali w formie papierowej, aby dobrze przygotowali się do wprowadzanych zmian - wyjaśniają pracownicy ZUS.

Stąd inicjatywa polegająca na organizowaniu dyżurów w formie mobilnego punku informacyjnego, gdzie każdy zainteresowany złożeniem wniosku będzie mógł uzyskać stosowną pomoc. Jeden z takich punktów zostanie zlokalizowany w Urzędzie Miasta w sali 201, gdzie jutro, tj. 20 lipca, od godziny 10 do 13 będą udzielali porad pracownicy tarnobrzeskiego ZUS-u. W czasie takiego spotkania założą osobom zainteresowanym konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, co ułatwi obsługę wniosku o świadczenie.

Osoby pragnące skorzystać z pomocy oferowanej przez ZUS winni pamiętać o dowodzie osobistym, telefonie komórkowym, koniecznym do weryfikacji, numerze rachunku bankowego w przypadku chęci złożenia wniosku oraz powinni posiadać adres poczty elektronicznej.