Rozmowa bez barier

Marta Woynarowska Marta Woynarowska

publikacja 31.03.2021 09:46

Osoby niesłyszące lub niedosłyszące mogą bez problemu porozumieć się z pracownikami tarnobrzeskiego urzędu miasta.

Rozmowa bez barier Kluczową rolę w usłudze "Komunikacja bez barier" odgrywa tłumacz języka migowego. Henryk Przondziono /Foto Gość

Zapewnia to uruchomiona przez tarnobrzeski magistrat usługa „Komunikacja bez barier”.

By z niej skorzystać potrzebne jest urządzenie posiadające przednia kamerę, czyli komputer, laptop, tablet, połączenie z internetem oraz aktualne przeglądarki Chrome lub Firefox. Dlaczego? Usługa polega bowiem na połączeniu video  z Contact Center i rozpoczęciu wideokonferencji w czasie rzeczywistym, z udziałem trzech osób: interesanta z problemami słuchu, tłumacza języka migowego i pracownika urzędu.

Osoby niesłyszące, porozumiewające się językiem migowym, pragnące załatwić sprawę w magistracie znajdą na stronie Urzędu Miasta Tarnobrzega ikonę  „Komunikacja bez barier”, w którą należy kliknąć, by nawiązać połączenie wideo z tłumaczem języka migowego.

Usługa „Komunikacja bez barier” zwłaszcza teraz w dobie pandemii, kiedy większość spraw załatwiana jest poprzez telefon lub internet, dla osób porozumiewających się z otoczeniem poprzez język migowy, jest olbrzymim ułatwieniem, likwiduje bowiem barierę komunikacyjną pomiędzy niesłyszącymi interesantami a urzędnikami.

Usługa jest dostępna w godzinach pracy Urzędu Miasta Tarnobrzega.