Kuszenie biznesu

Marta Woynarowska Marta Woynarowska

publikacja 12.02.2018 14:21

Urzędnicy zachęcają przedsiębiorców do ściślejszej współpracy.

Kuszenie biznesu Pierwsze z cyklu zaplanowanych spotkań Marta Woynarowska /Foto Gość

W Zamku Tarnowskich władze Tarnobrzega i miejscy urzędnicy spotkali się z tarnobrzeskimi przedsiębiorcami.

- Nasze miasto rozwija się dzięki małym przedsiębiorstwom, czas bowiem wielkiego przemysłu należy już do przeszłości. Na koniec ubiegłego roku stopa bezrobocia w Tarnobrzegu, wynosząc 9,6 procenta, była niższa od średniej wojewódzkiej, która sięgała 9,7 procenta. To w dużej mierze zasługa miejscowych biznesmenów tworzących miejsca pracy i zatrudniających mieszkańców naszego miasta - podkreślił prezydent Tarnobrzega Grzegorz Kiełb.

Dzisiejsze spotkanie, podczas którego miejscy urzędnicy z Wydziały Edukacji, Promocji i Kultury zaprezentowali kalendarz kulturalnych wydarzeń w bieżącym roku, ma rozpocząć cykl rozmów z przedsiębiorcami, dotyczących współpracy, problemów z jakimi się stykają oraz dróg ich rozwiązywania.

- W spotkaniu uczestniczy szerokie grono naczelników różnych wydziałów, by zaproszeni goście mogli uzyskać odpowiedzi w konkretnych sprawach, ale także mieli okazję do zapoznania się z urzędnikami, odpowiedzialnymi za poszczególne dziedziny - zaznaczył G. Kiełb.

Zanim głos zabrali miejscy urzędnicy, gospodarz miejsca, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Tarnobrzega Tadeusz Zych przybliżył dzieje zamku oraz zgromadzonej w nim części dawnej kolekcji dzikowskiej. Przypomniał również o ważnych dla miasta rocznicach, przypadających w bieżącym roku, w tym 425. rocznicy lokacji Tarnobrzega.

Kuszenie biznesu   Tadeusz Zych przybliżył dzieje zamku Marta Woynarowska /Foto Gość Prezentacji miejskiego kalendarza wydarzeń, przygotowanej przez Roberta Chrząstka i Stanisława Bochniewicza, towarzyszyła zachęta, skierowana do przedsiębiorców do korzystania z możliwości reklamowania, promowania swoich firm podczas imprez organizowanych przez miasto. Przedstawione zostały cztery pakiety promocyjne: złoty, niebieski, żółty oraz zielony, których wykup gwarantuje określony zakres reklamowania. Przedsiębiorca, decydujący się na wykup jednego z nich, będzie mógł liczyć np. na umieszczenie logo firmy na plakacie, wymienienie przez konferansjera prowadzącego imprezę, zawieszenie banera, ustawienie stoiska reklamowego oraz podziękowania wydrukowane na łamach „Merkuriusza”. Najszerszą propozycję daje najdroższy z nich, opiewający na 15 tys. zł, pakiet złoty. Wykup pozostałych to odpowiednio wydatek rzędu - 6.000, 3.000 i 1.500 zł.

Przedstawione zostało także nowe przedsięwzięcie związane z wprowadzeniem rowerów miejskich. Operator przewidział bowiem także na nich umieszczenie reklam.

Po części oficjalnej przedsiębiorcy oraz urzędnicy mieli okazję przy kawie i herbacie do swobodnych rozmów i wymiany uwag.

- Chcemy się wsłuchać w potrzeby przedsiębiorców, stąd nasza propozycja comiesięcznych spotkań, naturalnie jeśli druga strona uzna je za potrzebne. Zależy nam bowiem na ułatwianiu działalności i rozwiązywaniu problemów z jakimi właściciele firm, działających w naszym mieście, spotykają się na co dzień - dodał prezydent Tarnobrzega.